sobota, 9 czerwca 2018

TY, JA - NIE MY || ADRIANNA BRZOZOWSKA

Tytuł: Ty, Ja - nie My
Autor: Adrianna Brzozowska
Wydawnictwo: Ridero
Rok wydania: 2018
Gatunek: poezja

Moja ocena: ★★★★★★★★★★


Nastała swego rodzaju moda na nowoczesną poezję. Krótkie teksty sporej ilości osób, które chcą się nimi podzielić, można teraz łatwo znaleźć, a osób, które piszą "do szuflady" może być zdecydowanie więcej. Jeżeli jest to ich sposób na wyrażanie emocji, bądź poradzenie sobie z jakąś sytuacją - nie jest to dla mnie kłopot. Jeśli chcą się tym dzielić w internecie czy w wydanych tomikach - nie widzę problemu, skoro mają do tego predyspozycje, a przy okazji mogą zainspirować albo dać radość innym osobom, tak jak właśnie pani Adrianna.

Nie znam się na poezji, nie mnie oceniać czy jest to prawdziwa poezja czy nie. Nie nadaję się do interpretacji ani zgadywania co autor miał na myśli. Mogę najwyżej ocenić czy mi się to podoba czy nie, a wiersze z tomiku "Ty, Ja - nie My" podobają mi się bardzo. Są bardzo intymne, ale proste w odbiorze, nieraz humorystyczne, innym razem depresyjne. Planowałam zaznaczać sobie te, które podobały mi się bardziej, ale szybko doszłam do wniosku, że nie ma to żadnego sensu, bo musiałabym zaznaczyć wszystkie. No to może wybiorę ulubiony, pomyślałam. I kiedy już wydawało mi się, że go mam, zaraz czytałam "kolejny" ulubiony.

Przemówiły do mnie te wiersze, zdecydowanie. Jest w nich Ona, jest On, ale nigdy nie są razem - teksty dla mnie, jako zwykłego czytelnika, idealne, dające radość z samego czytania i skłaniające do przemyśleń. Myślę, ba, jestem pewna, że będę do nich wracać, choćby dlatego, że na różnym etapie i z różnymi doświadczeniami, spojrzę na nie trochę inaczej. Nie wszystkie nowoczesne wiersze do mnie trafiają, a te są fantastyczne i chce się je czytać praktycznie cały czas.

Po więcej tesktów pani Adrianny zapraszam na jej instagrama @grafomania_poezji, naprawdę warto. Ja tak zaczęłam, może i wy się zakochacie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz